کانون تبلیغات گسترش آگهی

مجری تبلیغات محیطی استان چهارمحال و بختیاری

کانون تبلیغات گسترش آگهی

مجری تبلیغات محیطی استان چهارمحال و بختیاری

اهمیت طراحی گرافیک موثر در تبلیغات محیطی 1

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۲۳ ق.ظ

در رسانه‌ی تبلیغات محیطی چهار روش اساسی برای ارتباط موثر وجود دارد:

اولین روش مزاح است. مزاح  عکس‌العمل خوبی در مخاطبان برمی‌انگیزد. تبلیغ‌دهندگان بیش از پیش دریافته‌اند که طنز در تبلیغات مفید است و آن را به یادماندنی‌ و موثرمی‌کند.




دومین روش فریفتن است. یک خبر هیجان‌انگیز یا آغاز کردن یک قصه، روش موثری برای درگیر‌کردن ذهن مخاطب است. فریبندگی معمولا با استفاده از کلمات و تصاویری که مستقیما و سریعا قابل‌درک نباشند و یا با ارائه‌ی یک معما که حل آن نیازمند تفکر است، انجام می‌شود.



روش سوم، روش ایجاد حیرت‌زدگی در مخاطب است. گاهی اوقات پیام جدی است، بنابراین یک تصویر قوی و حک یک عنوان تکان‌دهنده، می‌تواند آگهی مناسبی بسازد. با استفاده از عناصر غیر‌عادی و غیر منتظره در طراحی می‌توان مخاطب را حیرت‌زده کرد. یک مخاطب تهییج شده دو برابر قدرت دریافت دارد و عموما پس از فهمیدن پیام، یک دریافت احساساتی را تجربه خواهد کرد.




چهارمین روش طراحی زیبایی است. طرح‌های زیبا، خاطرات فرح‌بخش یا تصورات جذاب را به بیننده القا می‌کنند. این طرح‌ها ممکن است هنگام مشاهده آرامش‌بخش و لذت‌بخش باشند. اگر‌چه عکس‌های واضح و رنگی می‌توانند به زیبایی طرح‌های محیطی بیفزایند، اما تصویرسازی با کیفیت بالا، طرح‌های موثرتری ارائه می‌دهد. طرح‌هایی که براساس زیبایی‌شناسی تهیه می‌شوند، اغلب احساسات را تحریک می‌کنند و می‌توانند مانند یک رشته‌ی واقع در قلب شهر یا محله، مخاطب را به سوی خود بکشند.



 منبع: سلمان بصایری کارشناس ارشد گرافیک

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
علیرضا مقدس

نظرات  (۱)

۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۲۶ مصطفی وصالی فرد
اهمیت طراحی گرافیک موثر در تبلیغات محیطی
یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۲۳ ق.ظ

در رسانه‌ی تبلیغات محیطی چهار روش اساسی برای ارتباط موثر وجود دارد:

اولین روش مزاح است. مزاح  عکس‌العمل خوبی در مخاطبان برمی‌انگیزد. تبلیغ‌دهندگان بیش از پیش دریافته‌اند که طنز در تبلیغات مفید است و آن را به یادماندنی‌ و موثرمی‌کند.

دومین روش فریفتن است. یک خبر هیجان‌انگیز یا آغاز کردن یک قصه، روش موثری برای درگیر‌کردن ذهن مخاطب است. فریبندگی معمولا با استفاده از کلمات و تصاویری که مستقیما و سریعا قابل‌درک نباشند و یا با ارائه‌ی یک معما که حل آن نیازمند تفکر است، انجام می‌شود.

روش سوم، روش ایجاد حیرت‌زدگی در مخاطب است. گاهی اوقات پیام جدی است، بنابراین یک تصویر قوی و حک یک عنوان تکان‌دهنده، می‌تواند آگهی مناسبی بسازد. با استفاده از عناصر غیر‌عادی و غیر منتظره در طراحی می‌توان مخاطب را حیرت‌زده کرد. یک مخاطب تهییج شده دو برابر قدرت دریافت دارد و عموما پس از فهمیدن پیام، یک دریافت احساساتی را تجربه خواهد کرد.

چهارمین روش طراحی زیبایی است. طرح‌های زیبا، خاطرات فرح‌بخش یا تصورات جذاب را به بیننده القا می‌کنند. این طرح‌ها ممکن است هنگام مشاهده آرامش‌بخش و لذت‌بخش باشند. اگر‌چه عکس‌های واضح و رنگی می‌توانند به زیبایی طرح‌های محیطی بیفزایند، اما تصویرسازی با کیفیت بالا، طرح‌های موثرتری ارائه می‌دهد. طرح‌هایی که براساس زیبایی‌شناسی تهیه می‌شوند، اغلب احساسات را تحریک می‌کنند و می‌توانند مانند یک رشته‌ی واقع در قلب شهر یا محله، مخاطب را به سوی خود بکشند.


                                                 مصطفی وصالی فرد
                                  مهندس فناوری اطلاعات و اهمیت فن بیان
پاسخ:
?

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی