کانون تبلیغات گسترش آگهی

مجری تبلیغات محیطی استان چهارمحال و بختیاری

کانون تبلیغات گسترش آگهی

مجری تبلیغات محیطی استان چهارمحال و بختیاری

اهمیت طراحی گرافیک موثر در تبلیغات محیطی 2

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۱۳ ق.ظ

هنگام طراحی برای یک رسانه‌ی محیطی، سه چیز را به خاطر داشته باشید:
1- ایجاز و ساده سازی؛
2- ارائه‌ی نام تجاری؛
3- مرزها.
تبلیغات محیطی را همیشه ساده و متمرکز بر یک مفهوم ارائه کنید. در تبلیغات محیطی، طرح‌های خلاق بایستی در کمتر از هفت کلمه و یا در قالب حداکثر سه عنصر تصویری ارائه شوند. کمگویی اغلب قدرت بیان بیشتری دارد.


 

بینندگان تبلیغات محیطی عموما در حرکت هستند. مردم با وسیله‌ی نقلیه‌ی خود به سرعت حرکت می‌کنند و در پی انجام فعالیت‌های روزمره‌ی زندگی بسیار چابک قدم برمی‌دارند. حرکت امکان دیده‌شدن پیام تبلیغات محیطی را فقط به چند ثانیه محدود کرده است. به سبب محدودیت‌های زمان رویت، طرح‌های تبلیغات محیطی باید نظم و ایجاز داشته باشند.


فراموش نکنید که روی عنوان تجاری تمرکز کنید. باید مصرف‌کنندگان بدانند که چه کسی از طریق این پیام با آنها در ارتباط است. تبلیغ دهنده باید مهم‌ترین مزایای محصول برای ایجاد ارتباط را برای خود مشخص و سعی کند که پیام آن‌را به مصرف‌کننده ارائه کند. به هرحال تکرار زیاد، یکی از نیروهای بنیادی رسانه‌ی محیطی است. این نیرو، جذب و حفظ دائمی مخاطب را تضمین می‌کند. همواره سادگی را حفظ کنید.


خود را مقید و محدود به چارچوب تابلو‌ها نکنید. عناصر طرح را سخاوتمندانه و ورای محدودیت‌های فیزیکی تبلیغات محیطی گسترش دهید و با افزودن عناصر سه بعدی، یک مجموعه‌ی اثرگذار پدید آورید.


 

چند نکته مهم دیگر:

 

شاید رنگ مهم‌ترین عامل موثر در خوانایی طرح‌های محیطی باشد. طیف کامل رنگ‌ها، اگر واضح و دقیق استفاده شوند، یکی از مزیت‌های ممتاز تبلیغات محیطی هستند. طرح‌هایی که با رنگ‌های درخشان ارائه می‌شوند، می‌توانند باعث پاسخ‌های تحریک‌کننده‌ای شوند که تاثیرات مانایی و دیرپایی را برجا خواهند گذاشت. ضروری است که طرح‌های تبلیغات محیطی ساده و قابل خواندن باشند و رنگ‌ها با ترکیب(کنتراست) بالایی انتخاب شوند تا از فاصله‌ی بسیار دور قابل تشخیص باشند.

 

حروفی که برای طرح‌های تبلیغات محیطی انتخاب می‌شوند، باید به سادگی از فواصل مختلف قابل خواندن باشند. فواصل مناسب بین حروف، لغات و خطوط، امکان دیده شدن را افزایش می‌دهد. اندازه‌ی حروف نیز بسیار مهم است. لغاتی که در بالا و پایین طرح قرار می‌گیرند، عموما در صورتی که با حروف بزرگ نگاشته شوند، راحت‌تر خوانده می‌شوند. برای اندازه‌ی حروف در متن‌ها یک قاعده‌ی پذیرفته‌شده‌ی عمومی پیشنهاد می‌شود که به ازای هر پانزده متر فاصله، یک اینچ به ارتفاع حروف اضافه شود.

 

جهان محل شلوغ و پر هرج و مرجی است. تبلیغات محیطی در محل و زمانی که مردم خارج از خانه و در حرکت هستند، به آنها می‌رسد. این رسانه حامل پیام صحیح، در زمانی مناسب و در محلی معین است. آگاهی نسبت به پویایی بازار جزء لاینفک طراحی یک برنامه تبلیغاتی موثر است. کشف روابط پنهان و آشکار پیام و محیط، از تبلیغات محیطی یک رسانه‌ی هوشمند می‌سازد.


 

منبع: سلمان بصایری کارشناس ارشد گرافیک

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۰
علیرضا مقدس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی